WERKWIJZE

 

Aanvang:

Zodra wij een email van u hebben ontvangen wordt binnen uiterlijk 48 uur gereageerd. Wij verwachten dat er op dat moment al gekeken is naar de financiële haalbaarheid. (zie het kopje: ‘prijzen’) . In overleg wordt een afspraak gemaakt voor een kennismaking/ bezichtiging.  Als blijkt dat u past binnen Nieuwe Woonweg en ook u interesse heeft in het concept, kunt u zich direct laten inschrijven in het bestand, waarbij u tevens kunt aangeven  welke ruimte uw voorkeur heeft (Kijk voor kosten inschrijving bij het kopje PRIJZEN). Zodra er beschikbaarheid is van het door u gekozen type zullen wij u hierover informeren en kunt u de ruimte komen bezichtigen en zal de overeenkomst worden getekend. Tijdens de contracttekening ontvangt u tevens het inschrijfformulier van de gemeente Alkmaar, waarmee u zich kunt inschrijven op uw nieuwe woonadres. Er is binnen Nieuwe Woonweg voor een kleine vergoeding een verhuisdienst aanwezig.  Ook  in de woonruimte zelf  zal er gekeken worden naar de behoeften van de nieuwe bewoner.  Elke bewoner heeft zo zijn eigen wensen….En wij proberen daarin een stukje ‘maatwerk’ te leveren. Voorbeelden hiervan zijn: Aanpassingen in de kamer zoals een extra plank voor boeken, of wijziging van huidige opstelling. Alle woonruimten worden gemeubileerd aangeboden. Mocht er sprake zijn van kleine aanpassingen i.v.m. kleine eigen meubels, dan is dat bespreekbaar.

 

Mensen die bij ons komen wonen bevinden zich vaak in een hectische periode in hun leven. Relatiebreuk, of  een noodgedwongen verkoop van oude huis, zijn ingrijpend en bezorgen veel stress. Daarom is het doel van Nieuwe Woonweg om tijdens deze overbruggingsperiode de bewoner zoveel mogelijk te ‘ontzorgen’  in  een prettige en persoonlijke sfeer. Het streven is dat wij voor onze bewoners  binnen het segment ‘tijdelijke woonvorm’ een goede kwaliteit  bieden, zowel op vlak van de objecten als de gehele organisatie daar omheen. Deze extra service wordt geboden middels het zogeheten Facilitair Zorgpakket.  (Zie het kopje ‘prijzen’ voor de inhoudelijke  informatie hiervan)

Goede service en betrouwbaarheid! 

Wonen binnen de Nieuwe Woonweg is dan ook niet vergelijkbaar met het huren van een kamertje bij iemand in huis. Uiteraard krijgt u een officieel contract en  kunt u zich inschrijven, maar streven vooral een goede service na. Mocht u niet tevreden zijn met onze aangeboden diensten dan is er altijd ruimte voor om dit te bespreken tijdens de bewonersvergaderingen of tijdens een individueel gesprek en eventuele klachten zullen altijd schriftelijk worden bevestigd. Wij verwachten van de bewoners zelf dat zij er alles aan doen om de sfeer prettig te houden. We zullen zelf ook altijd werken aan verbetering van het concept door te kijken naar de behoeften van onze bewoners.

Kortom; Nieuwe Woonweg biedt een servicegerichte  ‘time -out plek’, opdat bewoner zich kan richten op andere zaken die op dat moment zijn of haar leven beheerst.

Stuur een mail met je naam, leeftijd, dagbesteding en motivatie waarom je woningzoekend bent naar: info@nieuwewoonweg.nl 

Voor informatie over de woonruimten ga je naar het kopje: ‘Info woonruimten’

THUIS

Reacties zijn gesloten.